Trage wegen in je buurt

Duid jouw woonplaats aan en wij personaliseren onze website voor jou.

De kaart

OF

Je postcode

Verstuur
 

Beringen

Stad Beringen werkt aan een inventaris van haar trage wegen. Samen met vrijwilligers brengt ze de verschillende wegen en paden voor traag verkeer in kaart.  Aan de hand van publieksadviezen wil Beringen kansen en knelpunten aanpakken om het netwerk van trage wegen te versterken. Foto: Gabor Husson

Stand van zaken

In het najaar van 2009-2010 werden de deelgebieden 'Paal' en 'Muizenheide' al geïnventariseerd en met het publiek geëvalueerd. Op basis van deze inventarisaties en evaluaties van het tragewegennetwerk ondernam stad Beringen al verschillende herwaarderingsmaatregelen.

De volgende jaren brachten vrijwilligers de deelgebieden 'Beverlo' en 'Korspel' in kaart. Ook voor deze deelgebieden werd een publieksevaluatie doorlopen. Dit resulteerde in adviesnota's met een overzicht van kansen en knelpunten waar de stad Beringen mee aan de slag kan.

Meer informatie nodig?

Liesbeth Schriers, duurzaamheidsambtenaar Beringen
011 43 02 21, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zowie Vangeel, projectmedewerker Trage Wegen vzw
011 75 42 46,    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Please wait

Nieuws

  • 7 juni Jeugd- en mobiliteitsdiensten: stel je kandidaat voor het project Gangmakers en Koplopers

    Gangmakers en Koplopers is een onderzoeksproject op het snijvlak van mobiliteit en kinderparticipatie. Het brengt noden en wensen van kinderen over trage wegen in beeld, en presenteert aanbevelingen op maat. Het doel: kinderen spelen en verplaatsen zich autonoom en veilig in de buurt. Dankzij autovrije doorsteekjes, paadjes en wegjes.

  • 7 juni Het kan wél: of hoe een klein brugje een groot verschil maakt in Zwalm

    Ter hoogte van knooppunt 10 van het wandelnetwerk Zwalmvallei, aan de Ter Biestmolen, loopt een kleine beek. Of beter gezegd: een vismigratieloop. In 2011 bouwde de werkgroep Trage Wegen Zwalm - met toestemming van de Vlaamse Landmaatschappij, die de grond bezit - een veilige oversteek over de beek. Drie grote treinbilzen verzekerden een veilige verbinding tussen trage wegen.

Volledig nieuwsoverzicht